Поклоничко путовање светињама Грчке

30 априла, 2018

Дана 17.04.2018. год. група парохијана из Прњавора предвођена протојерејем Душком Дринићем, Архијерејским намјесником прњаворским, након вечерње молитве кренула је пут Грчке.

У Солун смо стигли око 11 часова наредни дан 18. априла. Након кратке паузе у центру града запутили смо се ка Српском војничком гробљу на Зејтинлику. Дочекани од чувара гробља саслушали смо кратко подсјећање о страдању српског народа у Великом рату. Ту се осим српских налазе и гробови француских, италијанских, енглеских и руских војника. Наша група је сишла у крипту ипод капеле гдје су протојереј Душко Дринић и протојереј-ставрофор Чедомир Арамбашић парох стројички обавили помен погинулим српским борцима. Удаљивши се са овог светог мјеста отишли смо посјетити цркву Светог Димитрија Солунског. Свети Димитрије је заштитник Солуна и у тој цркви се налазе мошти овог светитеља које смо цјеливали. Тиме смо завршили посјету Солуна.

Сутрадан 19. априла, наша се група упутила пут манастира Метеора. У подножју Метеора посјетили смо локалну радионицу у којој смо послушали кратку презентацију византијског иконописања. Панорамски смо разгледали манастире: Варлаам, Св. Вараваре, Св. Николе, Св. Стефана и Св. Тројице, а посјетили смо манастир Велики Метеор. То је уједно и највећи манастир на Метеорима, подигнут средином XIV вијека. Главна црква је посвећена Преображењу Господњем, те стога овај манастир називају  још и Преображењски манастир. Послије овог обиласка наставили смо пут за Атину, гдје смо преноћили.

Ујутро 20. априла панорамски смо разгледали Атину, а пењали смо се на видиковац насупрот Акропоља, да видмо Ареопаг гдје је Апостол Павле проповиједао Атињанима о хришћанству. Након тога одлазимо у луку Пиреј гдје смо се укрцали на трајект за Егину, крејњи циљ нашег путовања. Послије искрцавања на острво смјестили смо се у Агиа Марини мјесту близу манастира Св. Некатарија. Кратко смо се одморили и потом отишли до манастира на вечерње богослужење. У оквиру манастира налази се мала црква у којој се налазе дијелови моштију Св. Нектарија које смо цјеливали.Обишли смо и велику цркву у којој се са десне стране налази посебна одаја са саркофагом и остатком моштију овог светитеља, које смо такође цјеливали. Близу мале цркве је и капела гдје је гроб Св. Нектарија као и извор свете воде.

Ујутро 21. априла отишли смо на Литургију у малој цркви, гдје се на крају дио вјерника који су се припремали за Свето причешће и причестили. Након послужења у манастирској трпезарији напустили смо ово свето мјесто. Трајектом смо се вратили у Пиреј и након искрцавања запутили за Солуну. На том путу смо се зауставили да обиђемо цркву Св. Петке Римљанке у кланцу Темби и узмемо воду са извора.

Дана 22. априла кренули смо назад кући, али прије напуштања Грчке обишли смо још једну светињу надомак Солуна у Суротијугу се налази манастир Св. Јована Богослова гдје смо се поклонили гробу старца Пајсија. Овај манастир чува мошти Св. Арсенија Кападокијског.

У рано јутро 23. априла око 4 часа стигли смо назад у Прњавор, тјелесно уморни, али духовно окрепљени. Било је ово на велику духовну корист свим путницима непосредно, а посредмо и свим њиховим познаницима и родбини чија смо имена помињали на овом дивном путовању.